کبوتر

کبوتر / علم کبوتر داری

کبوتر

کبوتر / علم کبوتر داری

با سلام خدمت دوستان گرامی

واتس آپ: 09369588033(0098) Whatsapp

برای دانلود رایگان فیلم مستند آموزش تصویری بیماری های کبوتر کلیک کنید.



بنده قصد دارم در این پست نظر عزیزان را در رابطه فرهنگ کبوتر داری و پرورش این پرنده زیبا بروش علمی و نه بطور سنتی جویا شوم.البته علم در کنار تجربه است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید.متاسفانه بنده در قسمت نظران یکی از وبلاگها خواندم که در یکی از شهر های کشور هر کسی که قصد دارد کبوتر داری را کنار بگذارد و اصطلاحا این کار را ترک کند کبوتران خویش را یا سر بریده و یا با تفنگ می کشد.متاسفانه اینگونه اعمال 3 علت دارد: 

 1-بستگی به میزان فرهنگ و سطح سواد افراد  

2-اینکه از پرورش کبوتر چه هدفی را دنبال می کنند . 

3 -متاسفانه و متاسفانه بد جا افتادن فرهنگ کبوتر داری با اعمال ناشایست برخی از افراد 

 

حال سوالات من از شما دوستان و پرورش دهندگان عزیز به شرح زیر است: 

 

1-شما به نوبه خود اگر قصد داشته باشید دیگر از کبوترانتان که علاقه فراوانی هم به آنان دارید-فقط به واسطه حرف مردم نگهداری نکنید. با آنها چکار خواهید کرد؟واز اینکه مردم به شما لقب کبوتر باز بدهند چه حالی پیدا می کنید؟

 

2-چه راهکارهایی را برای باز گرداندن آبرو و حیثیتی دوباره به این ورزش مفرح پیشنهاد می کنید؟ 

 

3-آیا تمایل به فراگیری پرورش کبوتر بصورت علمی را دارید؟ 

 

دوستان عزیز در قسمت نظرات حتما درد دلهای خود و همچنین پاسخ به سوالات را اظهار داشته و نقطه نظرات و پیشنهادات خویشتن را نیز اعلام دارند تا شاید بتوان گامی مثبت-هر چند مختصر-را برای این ورزش دوستداشتنی و مفرح در کشور ایران برداشت.

نظرات 25 + ارسال نظر
تاها یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 13:31

سلام
1-انها را به بهترین دوستانم میدم و کاشکی لقب کبوترباز میدادند ولی بیشتر لفظ کفترباز را بکار میبرند.
2-متاسفانه این موضوع دیگه درست نمیشه اگه حقیقت و بخواهین
3-بله
4-یه نکته ای هم بگم درسته که کبوترداری جرم نیست ولی وقتی یک معتاد از تو خیابون رد میشه انگار نه انگار ولی تا بفهمند کبوترداری چنان حرفهایی پشتت میزنند و حتی جلوت و به قولی کبوترداران را از معتاد پست تر و حقیر تر میبینند متاسفانه .با این وضعیت به نظرم ما مجرم تر از هر مجرمی هستیم از نظر مردم.

رمضون یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 14:20

سلام .انقدر ما کبوتربازها اشتباه کردیم که دیگه توی فکر مردم جا افتاده که ما ادم نیستیم .به نظرم دیگه حل نمیشه .وقتی کسی کله حیونهارو جلوی مردم میکنه ایا انتظار داری اون ادم غریبه به ما ژست تر از معتاد نگاه نکنه . سگ ها به خیلی هامون شرف دارند.

رسول دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:56

سلام .متاسفانه یک درصد کوچکی هستند که باعث این خرابی شدن و عشقبازان پاک هم به پای انها میسوزند .بدون همکاری پیشکسوتان هم کاری نمیشه کرد.

مهدی دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:21



با سلام و ادب

مسله بسیار مهم و خوبی را مطرح نمودید.شاید روزی بتوان بدون مسایل حاشیه ای به عشق بازی پرداخت.اما چگونه؟
به نظر من اصلاح فکر عموم در مورد کبوتر خیلی مشکل و زمان بر است ولی شدنی است باید تمام ما تلاش کنیم تا به یک نتیجه برسیم.

سیدعلی سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:51

باسلام
حرف مردم مهم نیست قلب وعمل انسان مهم است به نظر اتهام زدن به حیووندار نادانی وعدم اگاهی فرد است عین جنگل بی قانون تا اتهام کسی ثابت نشود نمیتوان گفت مجرم پس همه عشقبازان متفق القول شده درمقابل این نابخردی افراد باید ایستادگی کنند اولا ما خدا را داریم نه متکی به افراد نا اگاه .دوما با تشکیل ارگانی به نام سندیکای کفتربازان این موضوع در جامعه جا افتاده وخود مهر تاییدی بر وجود کفتر وکفترباز درخواهد شد سوم ازحرف بی مورد بکاهیم وبه ادب واحترام ومنش خودمان بیافزاییم.چهارم اینکه تکرار میکنم ما پیش خدای متعال بید سر بلند باشیم نه پیش بنده خدایی که حتی در قضاوت ساده خود دچار اشتباه وخطاست واین گونه افراد به نظرازخدا هم بی خبرند چون بدون منطق دیگران را مورد اتهام قرار میدهند پس محکم ومقاوم باشیم.

قربان سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:26

همش تقصیر خودمونه .از ماست که بر ماست .مثلا توی یه محل که 10 تا عشقباز داره به جرات 9تاشون ادمای خوبین ولی اون یک نفر باعث بدنامیه.اینجا باید بقیه عشقبازها با هم جلسه بزارن و به طرف گوشزد کنن که اقا خودت بی ابرویی مارو خراب نکن .اگه ادم شد که شد وگرنه همه رابطه خودشونو باهاش قطع کنن.ولی اینایی که گفتم شبیه رویاست یعنی اصلا هر کی سرش تو کار خودشه و کاری به کسی نداره.

سهیل سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 18:06

کبوتربازی قصه تلخیست که از یادش گریزانم.

سروش سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 19:20 http://kaboutar-tehrani.blogfa.com/

با سلام خدمت شما احمد اقا من شما رو لینک کردم خیلی خوشبختم از اشنایی با شما تجارت

مجتبی سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 19:56

سلام
فرهنگ کفتربازی تا آدمای لاابالی درش دخالت دارن هیچوقت درست نمیشه ، اینو یادت باشه تو برای دل خودت کفتربازی میکنی نه برای حرف مردم.
راستی برای خرید مستند کفتر ایمیل زدم ولی هنوز جواب ندادین.

.... چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:44

سلام . کفترباز جماعت عشقبازه. اقا این مردم کی حرفه درست زدن که الان بزنند اصلا یه حرفه قشنگه که میگه(امان از حرف مردم)بیان برن بابا بچه های خودشون و اصلا خودشون سرتاپا ایرادن یکیشون دنبال ناموس مردمه یکیشون هر شب کراک میزنه من به حرفه ادمایی که ناحقه اصلا به اندازه یک پشه هم ارزش قایل نیستم .

مرشد پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:09

سلام .گفتنی زیاده ولی من خودم صحنه های وحشتناکی از کفتربازها دیدم که حالم ازشون بهم خورد.

قنبر یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 15:36

اصلا این ورزش هر روز بدتر از دیروز میشه به خدا .با این شرایط امیدی به حفظ ابرو نیست.در ضمن وبلاگ سعید اپ شد و گویا قصد تشکیل کلوپ دارند با توجه به اینکه اطلاعات شما بسیار علمی و زیبا هست در اینده حتما عضو این کلوپ بشوید.

شعیب شنبه 2 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:55

سلام .امیدوارم این رشته در جامعه به عنوان یک رشته ورزشی باستانی جا بیفتد مثل همان کاری که اقای ابراهیم حیدری میکنند.

بابک سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:17

سلوم
احمدجان اون مطلب که فرمودین من نوشتم ومیخوام خدمته دوستان عارض بشم کارازبیخ خرابه هیچ وقت حرفه استاده معارف اسلامی که بقولی حجت السلام بودیادم نمیره که توکلاس گفت کسی که کفتربازی میکنه وزیره کفتراشونگاه میکنه انگارزیره ناموسشونگاه میکنه این حرف توجوی مطرح شدکه نصفه کلاس دختربودن فشاره عصبی اون روزهیچ وقت فراموشم نمیشه واقعابایدچه عکس العملی نشون میدادم البته کسی که سره بحثوبازکردهم دیگه حرفی نزدمن دیگه طاقته دیدنه اون استادو نداشتم ودیگه کلاسش نرفتم منظورم ازاین صحبتهااین بودکه عمقه فاجعه روشن بشه آدم یاده باورهای دورانه بدویت میافته بنظرم بایدچندتاحجت السلام یا آیت الله پیداکردکه به کبوترعلاقه داشته باشن وبعداین بحث درحدکل جامعه مطرح بشه واسش قانون وآیین نامه نوشته بشه ریشه ای وقوی بایدبرخوردکرد به امیداون روز که دوره هم دریک هتل شیک درتهران جمع بشیم ودرمورده کبوترامون با افتخارحرف بزنیم ورقابتهاومسابقاتمون توسط تلویزیون پخش بشه ومردم پیگیری کنن ولذت ببرن این چیزی هست که همه دنیادارن وماازش بی نصیبیم مثله خیلی چیزهای دیگه توکشورهای خارجی سازمانهایی برای حمایت حیوانات هست که بامتخلفین برخورد میکنه اگه شبیه اون توایران بودکمترشاهد شقاوت درحقه کبوتربودیم یاحق

فرید پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:01

سلام .با برنامه ریزی در یکی از روزهای تیرماه میشه کارهای جالبی کرد.در ضمن به وب سعید بیایید و اقای تهرانی هم هستند میتونید سوال و جواب های زیبایی کنید که به نفع همه باشه.

مجتبی جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:25 http://www.kabotar.40s.ir

با عرض سلام و تبریک خجسته میلاد امام هشتم امام رضا (ع)
وبلاگ کبوتر با 43 تا عکس از کبوترهای دوستان در قسمت آلبوم عکس از کبوتر های شما به روز شده است

[ بدون نام ] جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:55

احمد اقا این سوال ها رو تو وبلاگ اقا زاهدی هم مطرح کردم اما انگار ایشون سرشون شلوغ می باشد.
جاداره همین جا ازتون تشکر کنم به خاطر راهنمایی تقریبا یکسال پیش شما برای ازبین بردن انگل کبوتر.........................
فقط یک سوال دیگه در رابطه با انگل.
وقتی به کبوترم نصف این قرص(مبندازول) رو می دم کبوترم انگار اسهال می گیره و هی غذا رو با مادی سبزرنگی بالا میاره.و بعد از یکی دو روز بعد حالش خوب میشه.
البته با مدفوعش کرمها رو دفع می کنه و دیگه در مدفوعش دونه های سفید انگل نیست.
حالا می خواستم دز مناسبشو به هم بگی؟یا کارهایی که باید قبل وبعد از قرص دادن انجام دهم را؟؟

سلام
شما به هیچ عنوان از مبندازوی استفاده نکنید فقط از پودر مترونیدازول استفاده کنید.

مجتبی دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:52

داداش برای دریافت سی دی مستند کبوتر ایمیل زدم چرا جواب نمیدین؟

سلام ایمیل شما به دست من نرسیده است.

حسین پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 00:11

سلام
آرزوی موفقیت در همه ی امور بخصوص در راهی که در پیش گرفته اید( ارتقاءو بهبود کلی فرهنگ کبوتر بازی در تمامی ایران عزیز)برایتان دارم.
احمد آقا من نظرم اینستکه جامعه ای رو به پیشرفت استکه نخبگان آن جامعه به معنای واقعی نخبه باشند .
برای پیشرفت جامعه ی کبوتر باز :
1-جامعه کبوتر باز بایدوجود خارجی داشته باشد.(با عضویت در مجامعی همچون کلوپ پیشنهادی جناب حاج حسین آقای زاهدی و امثال این مرد فرهیخته و عاشق میتوان به این نیاز جامه ی عمل پوشاند)
2-همانطورکه در جوامع دیگر افراد نا باب وجود دارد در جامعه کبوتر باز هم از اینگونه افراد هستنداما متاسفانه به علت شرایط عمل به کبوتر بازی (پشت بامها) وشرایط فرهنگی معماری خانه های ایرانی دست افراد ناباب این جامعه برای اقدامات خلاف عرف وشرع وقانون نسبتا بازتر بوده است اما همه ی ما میدانیم که تقریبا این شرایط دیگر تغییر کرده است(معماری خانه هاتغییر کرده) بنابراین باید امیدوار بود که خود شرایط و صد البته کلوپهاو اتحادیه هاو...(پس از ایجاد)با تقنین قوانین مانع ورود و یا رشد افراد خلافکاردر جامعه ی کبوتر باز شوند.
3-تا آن زمان (تاسیس و به رسمیت شناخنه شدن جوامع کبوتر بازی حرفه ای در ایران)می بایست زحمات وپشتکا ر پیشکسوتان وفعالانیکه دراین زمینه اقدام می نمایند ارج نهاده شود.
4-برگسترش علمی کبوتر بازی و نگهداری کبوتر تاکید گردد.
5- اطلاع رسانی موثر به خصوص به افراد علاقه مند و عامه کبوتر بازان از وجود سایتهای کامپیوتری توسط دارندگان ومطلعین اینگونه سا یتها.

6-گر مرد رهی میان خون باید رفت
از پای فتاده سرنگون باید رفت
تو پای به راه در نه و هیچ مپرس
خود راه بگویدت که چون باید رفت


به امید آن روز
دعا کنید که ما عاشقان دور از معشوق هم زنده بمانیم وبه دلدار (کبوتر)برسیم .

دعا گوی شما وجامعه ی عاشق وپاک کبوتر باز ایران عزیز
حسین (از شیرلز)

احمد ازکرمانشاه یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:00

باسلام واحترام خدمت برادر عزیز
احمد آقا اگر در سایت این چند روزه توجه کرده باشید کبوتر های آقا مجید وتمیی اگر اسم شریفشان را درست نوشته و...رابرده اند.باور کنید افرادی هستند.که بادیدن وشنیدن صحبت این عزیزان که فقط لطف داشتن اطلاعات وکبوتر های زیبایشان بمن وامثال بنده که خیلی ازآنها دور واینگونه شاد می شدیم،حال بااین احوال کسانی که این عمل بد ازشان سر می زند درمحفل همچین آدمها از لوطی گری دم می زنند. که نگو !هرچند آخراینگونه افراد برهیچکس پوشیده نیست.

احمد ازکرمانشاه یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:19

باسلام دوباره
این موارد اتفاق افتاده ،خیلی سخت است اما آنقدرآرزو داشته که فردی را سراغ داشته آنهارا به او بسپارم.اگر نباشد. مجبورا"آنهارا به بازار برده بدون تبلیغ مفت بفروشم.واز لقب کبوتر باز اصلا"خوش نمی آید.زیرا همیشه عامی ترین افراداطرافم از این لفظ استفاده کرده اند برای تخریب.2کاری که عزیزان درسایت می کنند.اگر عملی شودشاید دیدگاه مردم فهیم عوض شود.بدانند علاقه مندان صادق به این پرنده راضی به بدنامی نیستند.3 بله با دنبال نمودن هراطلاع درسایت وتجزیه وتحلیل آن میخواهم روش علمی آن را داشته باشم.

کوروش جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:09

سلام وخسته نباشید خدمت شما،نظرشما رو در وبلاگ استد خشایار دیدم و تازه با وبلاگ شما آشنا شدم،به نظر بنده نباید کار ی به حرف مردم داشته باشیم ،بزاریم هرکی هرچی میخواد بگه گناه که نکردیم کبوتر داریم .آخه تقصیر صدا و سیمای ما وچه بسا کارگردانهای ما هم هست نگاه کنید چندین بار فیلم ساختن حتی در ماه رمضان فیلم شبکه 3پخش میکرد،تا طرف خلافکار بود یه 5تا کفترم نشون میدادن،خوب این تقصیر صدا وسیماست که اینجوری فیلم میسازه.وچند تا فیلم دیگه که تازه پخش شد.
اما جواب سوال اولتون،من هیچ وقت به خواطر حرف مردم کبوترامو رد نخواهم کرد،واگر طوری شد که مجبور بشم حیوونامو رد کنم یعنی عشقبازی رو بزارم کنار همشونا میبرم،مشهد امام رضاعلیه السلام جلد بامش میکنم،تا آزادانه پرواز بکنن چون خداییش حیفم میاد حیوونامو بریزم تو ساله زندانی بکنم.کلی روشون زحمت کشیدم.ومطمئنم کبوترانم من را نخواهند بخشید.
راجب سوال دوم: به نظر بنده اگه ما هرکدوممون با کلا س باشیم رفتار کنیم و همسایه ها ببینن موقع هوا کردن و.....موجب آزار واذیتشون نمیشیم مثلا لنگ کفش یا ....پرت کنیم بازم فرهنگ کبوتر بازی بر میگردد.
سوال 3 بله دارم.
بازم وبلاگ خوب و علمی وجذابی دارید،خدا قوت به اتون میگم.

!!!!!! یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 19:13

در مشهد شهرداری دو سه روزی است تمام کبوترفروشی ها را پلمپ کرده است و استدلالش هم این بوده که چون این مغازه ها در نزدیکی حرم مطهر قرار دارند دارای بار آلودگی می باشند.جالب اینجاست که فقط کبوتر فروشی ها را پلمپ کرده و دیگر پرنده فروشی ها همچنان مشغول کار هستند....شاید هم فقط کبوتر ها آلودگی دارند و پرندگان دیگر مثل مرغ-قناری-فنچ -مرغ عشق و....آلودگی ندارند!!!!!!
در هر حال تمام کبوتران کبوترفروشی ها توقیف شده و برخی از صاحبان کبوتران که در مقابل توقیف کردن کبوتران مقاومت کرده اند بازداشت شده اند.
حال با این وضعیت شما می خواهید فرهنگسازی کنید.......

کیان دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 20:09

با سلام خدمت تمتم دوستان بانده کیان هستم از ابهر بنده ۳۰ سال دارم و کبوتر را از کودکی مشناسم بنده اگر بخواهم که دیگر از کبوتر نگهداری نکنم کبوتر های خود را به فرد دیگری که عشق باز واقعی باشد نه (حوس باز )مسپارم . به نظر بنده تاسیس کلوپ در هر شهر بهترین راهکار برای بازگرداندنآبروی این ورزش باستانی است . با ارزوی موفقیت تمام عشق بازان و با آرزوی روزی که هیچ کس کبوتر بازی خود را بد نداند و بلکه به آن افتخار کند.

کیان دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 20:15

با سلام کیان هستم احمد آقا . بنده می خواستم از شما بپرسم که از کجا مشود که حلقه شماره دار تهیه کرد البته من از شهر ابهر مزاحم میشوم در استان زنجان لطفا اگه ممکن شما راهنمعیم کنین برام مسیج بدین 09370571490 کیان با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد